Fem tips, som hjælper dig med at drikke mere vand på arbejdet

Vi har alle hørt det før. Der findes mange grunde til at drikke vand. Næsten alle sundhedseksperter og sundhedsmagasiner fortæller, hvordan et større indtag af vand blandt andet kan gøre dig mere produktiv, reducere stress, forbedre din koncentrationsevne – ja, fordelene er mange. Alle recepter på et sundt liv ser ud til at indeholde vand og det er absolut ikke uden grund. Mange af os har dårlig samvittighed over, at vi drikker for lidt vand i hverdagen. Enten har vi for meget at lave og glemmer at drikke vand, eller måske synes vi, at vandet ikke smager af noget. Hvis du oplever, at du har brug for at drikke mere vand, har du nedenfor fem tips, som kan hjælpe dig.

1. Giv dit vand en smag af frugt

Hvis du synes, at vandet er kedeligt og savner smag, så kan du gøre det mere spændende ved at tilføre frugtstykker. Du kan f.eks. tilføre appelsin-, lime- eller citronskiver, mynteblad, vandmelonstykker, kiwi, hindbær eller blåbær. Du kan endda fryse frugten og bruge det i stedet for isterninger. Så holder du dit vand koldt og godt. Hvis du savner kulsyren, så kan du naturligvis vælge at tilføre frugten til vand med brus. At tilføre frugt til vandet er også en god måde at give din krop vitaminer.

2. Få hjælp af en app

Der findes i dag et stort udvalg af apps til din smartphone, som kan hjælpe dig til at drikke tilstrækkeligt med vand i løbet af dagen. Disse apps har styr på hvor mange glas eller milliliter vand, du har drukket per dag og påminder dig med en lyd, når du skal drikke mere vand.

3. Brug vandflaske eller karaffel

Et vigtigt skridt mod et større dagligt vandforbrug er, at du har vand i nærheden af dig. Køb en vandflaske, som ser pæn ud og er let at vaske. Præcis ligesom at nyt træningstøj kan motivere dig til at begynde at træne, kan en flot vandflaske give dig lyst til at drikke mere vand. Vores vandkarafler kan også være et godt alternativ til vandflasken, da du simpelt kan fylde vand direkte i karaflen fra vores vanddispensere og tage den med hen på din plads på jobbet. Så kan du f.eks. lave en målsætning om, at du hver dag på arbejdet skal drikke en eller to karafler.

4. Spis mad som indeholder meget vand

Mange frugter og grøntsager indeholder meget vand. F.eks. salat, agurker, jordbær, vandmelon, spinat, tomater. Snig nogle af disse ind i løbet af dagen for at bevare din væskebalance. Selvom frugt og grøntsager er en god måde at få vand i kroppen, kommer de ikke til at give dig nok vand til en hel dag. Derfor vil vi stadigvæk opfordre dig til at drikke vand i løbet af dagen.

5. Installere en vanddispenser

Det er afgørende, at du i hverdagen er tæt på koldt og godt vand, for at lykkes med at drikke tilstrækkeligt med vand. Dette kan du få ved at din arbejdsplads installerer en vanddispenser, som kobles direkte til husets vandforsyning. Så har du hver dag tilgang til en ubegrænset mængde af filtreret, koldt vand med eller uden brus, i højeste kvalitet.


En hemsida från Basunera

Få et tilbud